Lilypie Maternity tickers

mandag 10. januar 2011

Tell med meg...

Jeg har vært så heldig å få være med på en undersøkelse der det sjekkes hvor lang tid fosteret bruker på å sparke 10 ganger. Enkelte dager kan det være litt trøttsomt, men er helt klart en måte å virkelig sjekke at det skjer noe der inne. Som gravid har man et ansvar når det kommer til fosterbevegelser. Er det en dag man ikke har kjent noe skal man kontakte jordmor/lege. Enn så lenge har ikke dette vært noe problem. Vår kjære Lykkeliten har vært en aktiv liten krabat som syns det er veldig morro når mamma drikker kaldt vann, eller spiser brødskive med syltetøy på. Da skal det festes og magen blir en dansende kul.

Når kvelden kommer, kommer også tiden for telling. Enn så lenge er rekorden 1 minutt og 42 sekunder. På skjemaet skal det føres hele minutter så det ble da til 2 minutter. Før det skjemaet sendes inn etter fødselen skal jeg ta en kopi så jeg kan vise hvor aktiv barnet mitt var i mors liv når det blir større. Jeg har også tenkt å få laget en babybok. Jeg har et fint album fra da jeg var liten som mamma lagde, og jeg elsker å bla i den. Se på gamle bilder og minnes gamle minner. Slik håper jeg også mitt barn vil føle det. Enn så lenge har jeg lagt min elsk på babyboken fra Go`boken. Den er så fin, og er ikke kjønnsbestemt som alt annet. Enten skal ting være lyseblått eller rosa. Jeg har selv vurdert å starte en butikk med barneklær som passer for begge og som ikke er i bare blått eller rosa. Prøv selv å finne klær som ikke er kjønnsbestemt...

Link til tell med meg prosjektet, om du er interessert finner du HER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar