Lilypie Maternity tickers

onsdag 5. januar 2011

Pappas tanker...

Det er veldig spesielt dette å bli foreldre. Å selv om jeg er fullt klar over at det kommer ett lite barn til verden i april engang, som med tid og stunder skal kalle meg pappa. Har jeg nå kommet til den erkjennelsen av det er visse ting det ikke går an å forestille seg før barnet faktisk er her. Hva vi faktisk har behov for i hverdagen til å ta vare på ett barn er vi nok også ganske usikre på. Det er mange ting på markedet som sikkert kan være kjekt å ha, men det er ikke sikkert at vi har praktisk bruk for det i hverdagen, det kan til og med gjøre ting litt mer komplisert. Men sånn er det vel å være førstegangsforeldre.

Det er utrolig mye som må læres, å læringskurven er nok raskt stigende den første tiden. For uansett hvor mye du leser, så er det nok ikke før vår lykke liten kommer til verden at vi kan begynne å lære på ordentlig. Om det går an å glede seg mer enn når jeg fikk den hyggelige nyheten vet jeg ikke, men jeg tror jeg gjør det.

Enkelte ting i livet er nok så store at man ikke kan forstå de fullt ut før man opplever de. Å derfor er jeg nok pent nødt til å vente for å virkelig forstå hvor fantastisk stort det er å bli foreldre. Selv om jeg har vært på noen fødsler før, vil de på ingen måte kunne gi meg noen som helst pekepinn på hvordan det vil være når jeg selv står der som stolt far en gang ute i april.

Julen har i så måte vært en fin tid. Det er tid for refleksjon å ettertanke, det samme kan nok sies når vi nå har gått over i ett nytt år. Det er mye spennende i møte iløpet av våren for vår del, men det aller største er å bli foreldre. På mange måter ble derfor dette årsskiftet ekstra spesielt. For i år er året vi skal bli foreldre.

I takt med den stadig mer struttende magen har jeg blitt mer og mer påpasselig overfor kona, så i dag var vi rett og slett nødt til å ta turen innom babybutikken å få skaff bilbeltetilbehør til gravide, slik at jeg kan sikre min kone og lykke liten en trygg og god sikring når vi er ute å ferdes i trafikken. Det er klart at man kanskje blir ekstra påpasselig med tanke på hvilket vær og hvilke kjøreforhold det er på veiene akkurat nå, men det er nok like viktig uansett hvilken årstid å kjøreforhold vi ferdes på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar