Lilypie Maternity tickers

lørdag 18. september 2010

Å fortelle det til foreldre

I går var mammas bursdag og jeg satt leeeenge og tenkte på om jeg skulle fortelle ho gladnyheten eller ikke. Min kjære mann og jeg kjøpte noen fine kopper som det sto "verdens beste bestemor" eller "Verdens beste Bestefar" på. Vi kom fram til at vi skulle fortelle det, og etter å ha fortært en god middag hos mamma og pappa, spurte jeg om hun ville ha bursdagsgaven hennes nå. Fikk også fortalt at den var til de begge. Så ga jeg de "gavene" og ba de åpne på likt. Det tok ikke lang tid før mamma visste hva gaven var, og det uten å ha lest teksten på koppen. For pappa tok det litt tid, men han koblet til slutt og spurte om det var sant!!

Gleden lot ikke vente på seg, og pappa og fløy ut å hentet en sjampis og spratt den så det sprutet utover gulvet. Dette skulle feires. Mamma og pappa satt med tårer i øynene, og jeg er jo en som gråter når andre gråter så det var like før det randt over for meg også. De ble så glad begge to, og jeg ble så glad for reaskjonen. Min kjære mann satt der med et STORT smil. 

Når vi fortalte det til min bror fikk jeg en ny reaksjon. Han sa ikke stort og sto bare å smilte. Etter en stund spurte han om det var sant. Har du virkelig en bolle i ovnen? 
Det ligger også til historien at da vi var på ferie sa han at han ville bli onkel snart.

I dag har mamma og pappa tatt meg med til sverige og på Happyland babyshop. Vi koste oss alle 3, men min mann manglet. Han var på jobb men var i mine tanker. Jeg har fått meg ny hobby nå og det er å se på barnevogner. Det er gøy, og så mange å se på. Å trille de rundt er også en del av morroa.

I morgen bærer det til svigers og fortelle de gladnyheten. Grugleder meg litt, men tror nok at det skal gå bra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar