Lilypie Maternity tickers

lørdag 9. april 2011

Riksen, mitt andre hjem

Termin: 17.04.2011
På vei: 39+1
Igjen til termin: 1 uke og en dag
Kjønn: Forblir hemmelig
Utålmodig: Ja og hjelper ikke at legene ikke klarer å bestemme seg for hva som skal skje.
Hodet ned: .Jada festet og klart
Aktivitet innenifra: Masse spark, foten kommer ut en gang i blant
Bestemt navn?: Plutselig litt usikker...
Vektøkning: 14kg
Barnerom ferdig: Klart som et egg...
Alle innkjøp ferdig: Ja har full kontroll.
Strekkmerker: på hoftene og låra og 3 små søte på magen.
Melk i brystene: eeehh
Om fødselen: Blir en Oslofødt liten unge dette
Plager: Halsbrann og Hold. Føles som om jeg har løpt 10 mil uten å røre meg.
Oppegående: Jepp
Sulten?: Litt mindre matlyst
Noen matkikk?: Melk
Kynnere?: Sterke og fine
Tungt?: JA noe så grosalt. Må ha fart for å kommemeg opp om morran.
Høygravid?: JA<3
Vann i kroppen?: Ikke så mye nå lenger.
Neste kontroll?: Mandag
Sykehusbaggen: Ferdig pakket og klar.
Søvnmønster?: Mye liv og røre



Godt å få være hjemme igjen etter en uke på Rikshospitalet. Fikk helgeperm og det er ubeskrivelig deilig. Fra å ligge i en bråkete sykehusseng som knaker og braker til å få sove i min deilige myke stillegående seng er en stor forskjell. Da vi dro innover på mandagen var jeg sikker på å bli innlagt så var ingen bombe det, og ble liggende der en stund også. Fikk oppleve at fødselen startet for romkameraten min, og ble jo litt kaos når det vannet gikk. Koselige mennesker. Hadde en liten sund en romvenninne som grina av alt og ingenting. Det var litt slitsomt for den grininga kunne lett ha smittet over på meg, jeg som griner av ingenting selv. Ellers var jeg mye alene men med besøk fra Hansi og pappa. 

Til mandag er det tilbake igjen til den harde sykehussenga og atter et liv med blodtapping for blodprøver og ctg målinger. Men da er vi også enda noen dager nærmere terminen og man vet jo aldri hva som kan skje. Blir spennende å se....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar